• Aktualności

• Szkoła pamięta

• Nasza szkoła, także w tym roku wzięła udział w Akcji "Szkoła pamięta". Przed Dniem Zmarłych młodzież i nauczyciele z Internatu oraz ze Szkoły Przysposabiającej do Pracy porządkowali groby zmarłych nauczycieli. Została też odprawiona Msza św. 30 października, o godz. 18 w kościele p.w. M.B. Częstochowskiej i św. Kazimierza za zmarłych monieckich nauczycieli, zwłaszcza z ZSOiZ w Mońkach.

A w dniach 1 i 2 listopada odwiedzaliśmy oba monieckie cmentarze pamiętając w modlitwie o tych co już odeszli

• Informacja o dniu wolnym

• Dyrektor Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach informuje, iż zgodnie z Zarządzeniem Nr 18/2023 z dnia 25 października 2023r., dzień 3 listopada 2023r. (piątek) jest dniem wolnym od pracy dla pracowników ZSOiZ w Mońkach, w zamian za święto przypadające w sobotę tj. 11 listopada 2023r.

• Sukces uczniów w Wojewódzkich Eliminacjach Konkursu !

• 26 października 2023 roku odbyły się Wojewódzkie Eliminacje do III Edycji Ogólnopolskiego Konkursu pt. "Zboża Najwyższej Jakości - Powrót do Zbóż Pradawnych"
              Jest nam niezmiernie miło ogłosić, że nasi uczniowie zdobyli zaszczytne miejsca w konkursie!
              🥈 W kategorii Kucharz:
              Zuzanna Bieniasz i Roksana Olender z klasy 3 CB1 zdobyły II miejsce
              🥈 W kategorii Piekarz:
              Dawid Lipiszko z klasy 2 AT i Kamila Czostków z klasy 3 CB1 również zdobyli II miejsce!
              Serdecznie gratulujemy naszym uczniom tych wspaniałych osiągnięć! Jesteśmy z Was dumni!
              Nauczyciel przygotowujący do konkursu: Jolanta Kozłowska

• Odkrywamy Nowe Przygody!

• W dniach 17-20 października uczniowie klas 1A1 Branżowej Szkoły i 2G1 Technikum uczestniczyli w podróży zawodoznawczej realizowanej w ramach projektu „Budujemy przyszłość ZSOiZ Mońki”.
              Uczniowie brali udział w wykładach w Instytucie Ekonomii Rolnictwa w Warszawie.  Od podszewki poznali fabrykę Volkswagena we Wrześni, centrum szkoleniowe John Deere w Tarnowie Podgórnym, Muzeum Narodowe Rolnictwa i Przemysłu Rolno - Spożywczego w Szreniawie i Centrum Nauki i Techniki w Łodzi.
              Oprócz doznań zawodowych mieli również okazję zobaczyć pierwszą stolicę Polski – Gniezno, podziwiać uroki pięknego Poznania i powędrować szlakiem zagrożonych gatunków w Nowym Zoo w Poznaniu.
              To była wspaniała i niezapomniana przygoda!!
              Opiekunowie: Agnieszka Sadowska, Jolanta Randzio

• Mamy podium!

• Deszcz i chłód nie przeszkodziły naszym chłopakom podczas dzisiejszych zawodów w biegach przełajowych🏃. Drużyna ZSOiZ zajęła III miejsce w Finale Wojewódzkim sztafety na dystansie 6 x 1500m 💪💪💪.
              Gratulujemy‼️
              Trener drużyny: Artur Augustynowicz

• W Teatrze Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku

•  Komedia Moliera ,,Skąpiec” to studium psychologiczne tytułowego skąpca i sknery. Harpagon, główny bohater sztuki,  tak bardzo kocha swoje bogactwo, że nie potrafi się nim z nikim dzielić, nawet z najbliższymi członkami rodziny. Swoimi decyzjami unieszczęśliwia córkę i syna.  Ta ponadczasowa sztuka nie tylko bawi, ale i wychowuje. 20 października 2023 r.  białostocką inscenizację ,,Skąpca” miało przyjemność oglądać osiemdziesięciu uczniów liceum ( klasy: 1b, 1c, 1e, 2b).

Organizator: W. Magnuszewska, opiekunowie:R. Zalewska, A. Jakowuk, M. Moniuszko, D.Szydłowska

• Warsaw Moto Show - Raj dla miłośników motoryzacji

• W ubiegłą niedzielę spędziliśmy wspaniały czas na tegorocznym Warsaw Moto Show, gdzie mieliśmy okazję podziwiać najnowsze modele motocykli, samochodów, stoiska wystawców zajmujących się m. in. tuningiem, elektromobilnością, lakiernictwem, narzędziami warsztatowymi, pojazdami zabytkowymi.

To było prawdziwe święto dla wszystkich miłośników prędkości

i pięknych maszyn!

Dzięki "Warsaw Moto Show" poczuliśmy niepowtarzalną atmosferę, która łączy miłośników dwóch kółek w jedną, wielką społeczność.

Opiekunowie: Zbigniew Kapica, Wiesław Juchniewicz

Wyjazd odbył się w ramach projektu "Budujemy przyszłość w ZSOiZ w Mońkach".

• Wycieczka do Zakopanego

• Jeśli góry, to w październiku! Dlaczego? Bo jest kolorowo! Oczywiście za sprawą przebarwiających się jesienią liści. Krajobrazy Doliny Kościeliskiej, okolice Smerczyńskiego Stawu i Smoczej Jaskini dosłownie rzuciły nas na kolana. Całodniowe trudy dreptania górskimi ścieżkami rekompensowały nam widoki zapierające dech w piersiach. Towarzyszący nam górski strumyk gasił pragnienie i umilał czas szumem wartko płynącej wody. Przestrzeń z Gubałówki pozwoliła na wzięcie głębokiego oddechu, a obserwacja redyku jesiennego (schodzenia owiec z gór i rozchodzenia się na zimę do swoich gospodarstw) pozwoliła poczuć tętno życia tatrzańskiej wsi. Czy po spacerze odwiedziliśmy Krupówki? Oczywiście! Tego punktu naszej wycieczki nie mogło zabraknąć. Podobnie jak wizyty w przepięknej Kaplicy Witkiewiczowskiej na Jaszczurówce czy na najstarszym cmentarzu w Zakopanem.

Tych wszystkich wrażeń doświadczyliśmy my – uczniowie klasy II A/D oraz IB, IIIC i IE z naszego Liceum w Mońkach z naszymi opiekunkami: panią Agatą Szpyruk, Martą Moniuszko oraz Renatą Zalewską. Brawa należą się także naszemu górskiemu przewodnikowi panu Adamowi, dzięki któremu nasza wycieczka pozostanie w naszej pamięci na bardzo długo.

• NASZE BIESZCZADY, czyli wycieczka klasy 2e i 4 ad.

• Odwiedziliśmy między innymi Park Etnograficzny oraz Muzeum Budownictwa Ludowego w Sanoku, klimatyczną Cerkiew w Łopience z cudownym obrazem Matki Boskiej Pięknej Miłości, Rezerwat Przyrody „Sine Wiry”, spacerowaliśmy po największej zaporze wodnej w Polsce. Uczestniczyliśmy w rejsie statkiem białej floty po jeziorze Solińskim, zwanym Bieszczadzkim Morzem oraz nie omieszkaliśmy przejechać się też kolejką górską oraz drezynami

• Gala " Moje miejsce na Ziemi"

• Wielkie wydarzenie już za nami! Gala "Moje miejsce na Ziemi" odbyła się 9 października w Centrum Olimpijskim w Warszawie

To był niezwykły wieczór Na tej uroczystości doszło do symbolicznego przekazania grantu, który wesprze nasz projekt "Ogród społeczny łączący pokolenia w Mońkach". Na Gali naszą szkołę reprezentowali: Dorota Filewicz - kierownik Internatu oraz Marcin Rzemieniecki - kierownik szkolenia praktycznego

To ogromne wyróżnienie i potwierdzenie, że nasza praca i zaangażowanie znalazły uznanie. Dziękujemy raz jeszcze Fundacja ORLEN za tę szansę i zaufanie.

• Stypendia Rady Ministrów oraz Edukacji Narodowej

• Najzdolniejsi uczniowie z województwa podlaskiego otrzymali w piątek stypendia Prezesa Rady Ministrów oraz Ministra Edukacji Narodowej. Uroczystość odbyła się w Podlaskim Urzędzie Wojewódzkim.

Wśród wyróżnionych znaleźli się również nasi utalentowani uczniowie: Zuzanna Olechno - uczennica liceum oraz Jakub Romanowski - uczeń technikum. Serdecznie gratulujemy Zuzannie i Jakubowi! To ogromne wyróżnienie, które świadczy o Waszym niesamowitym zaangażowaniu i pasji w nauce. Jesteśmy dumni, że jesteście częścią naszej szkolnej społeczności!

• W weekendy również zdobywamy wiedzę :)

• W sobotę 7 października uczniowie naszej szkoły, między innymi kształcący się w zawodzie technik architektury krajobrazu udali się  do Szepietowa 🚌 na targi ogrodnicze pod nazwą “Jesień w sadzie i ogrodzie”
              Jesienne Targi Ogrodnicze były doskonałą okazją do zakupów, 🛒 spotkań z ekspertami i miłośnikami aranżacji terenów zielonych oraz do zapoznania się z nowymi trendami panującymi w ogrodnictwie. 🪴🌳🌲🌵🍀
              Nasza młodzież 👩‍🦱👨 mogła wziąć również udział w konkursie  „Zgadnij co to za roślina”. 🏆🎁
              Opiekunowie: Monika Kacprowska, Karolina Lewkowska
              Wyjazd odbył się w ramach projektu “Budujemy przyszłość w ZSOiZ w Mońkach”.

• Adrian Niemczyk to Młody Mechanik na Medal!​

• 22 września na targach w Bednarach odbyły się finały konkursu Młody Mechanik na medal organizowanego przez Polską Izbę Gospodarczą Maszyn i Urządzeń Rolniczych.
              Konkurs jest eliminacjami do udziału w międzynarodowego konkursu umiejętności zawodowych WorldSkills.
              Uczeń Adrian Niemczyk klasa III technikum pojazdów samochodowych zajął 3 miejsce wygrywając cenne upominki od sponsorów oraz 1000 zł. Bon o wartości 1000 zł otrzyma również Technikum w Mońkach.
              opiekun konkursu: Adam Baworski

• Pucharowy wtorek

• Wyjazd na mecz Pucharu Polski Jagiellonia Białystok – Śląsk Wrocław
              We wtorkowy wieczór ekipa młodzieży, pracowników, nauczycieli ZSOiZ gorąco dopingowała na Stadionie
              Miejskim w Białymstoku.. Ponadto grupa uczniów wyprowadzała bohaterów tego
              wieczoru jako „eskorta”.
              Dla części młodych kibiców był to pierwszy udział w meczu tej klasy rozgrywek. Wrażenia były
              niezapomniane. Zainteresowaniem cieszyła się oprawa, jaką tworzyli kibice na tzw. ULTRZE.
              Uczniowie przekonali się naocznie, ze kibicowanie na meczu piłki nożnej może być przyjemne i
              bezpieczne.

• Zajęcia laboratoryjne z chemii klasy 2c

• Dziś nasi uczniowie z klasy 2C o profilu biologiczno-chemicznym mieli okazję wziąć udział w zajęciach laboratoryjnych z chemii na Politechnice Białostockiej w ramach projektu Via Carpatia!

Zajęcia pozwoliły im na praktyczne zastosowanie swojej wiedzy i umiejętności w dziedzinie chemii. Uczniowie wykrywali kationy i aniony w roztworach wodnych oraz samodzielnie wykonali miareczkowanie manganometryczne.

Dziękujemy za zaproszenie i inspirujące prowadzenie zajęć.

Nasza młodzież jest gotowa na przyszłe wyzwania naukowe!  #chemia #edukacja #laboratoria #uczelniawyzsza #politechnikabialostocka

• Wycieczka do Warszawy uczniów Szkoły Przysposabiającej do Pracy

• Uczniowie Szkoły Przysposabiającej do Pracy 19.09.2023r. uczestniczyli w wycieczce do Warszawy. Był to kolejny wyjazd zrealizowany dzięki projektowi „Budujemy przyszłość ZSOiZ w Mońkach. Młodzież odwiedziła Centrum Nauki Kopernik gdzie mogli  odkrywać tajemnice natury, samodzielnie przeprowadzać doświadczenia i świetnie się przy tym bawić.

Kolejnym punktem wycieczki był Stadion Narodowy. Tam podczas zwiedzania stadionu z przewodnikiem, uczniowie usłyszeli wiele ciekawych informacji dotyczących historii oraz teraźniejszości obiektu.