• Wsparcie uczniów ZSOiZ w Mońkach

  • Wsparcie uczniów ZSOiZ w Mońkach

      • Staże zawodowe -  ruszył projekt wsparcia uczniów ZSOiZ w Mońkach
        • Staże zawodowe - ruszył projekt wsparcia uczniów ZSOiZ w Mońkach

        • 03.06.2025 07:40
        • Zespół Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach od czerwca 2025r. realizuje projekt FEPD.08.01-IZ.00-0017/24 pn. „Wsparcie uczniów Zespołu Szkół Ogólnokształcących i Zawodowych w Mońkach”.

          Projekt jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego Plus
          Program Fundusze Europejskie dla Podlaskiego 2021-2027
          Priorytet FEPD.08.00 Fundusze na rzecz edukacji i włączenia społecznego
          Działanie FEPD.08.01 Rozwój edukacji i kształcenia


          Całkowity koszt projektu: 832.864,00zł
          Dofinansowanie: 749.577,60zł
          Dofinansowanie projektu z UE: 707.934,40zł
        •  

          1. Beneficjentem projektu: Powiat Moniecki ul. Słowackiego 5a, 19-100 Mońki
          2. Realizator projektu- Zespół szkół Ogólnokształcących w Mońkach kierunki kształcenia zawodowego w Technikum:
          1. Technik hotelarstwa (TH)
          2. Technik handlowiec (THAN)
          3. Technik pojazdów samochodowych (TPS)
          4. Technik architektury i krajobrazu (TAK)
          5. Technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki (TMRA)
          6. Technik żywienia i usług gastronomicznych (TŻ)

          w Branżowej Szkole I stopnia:

          1. Mechanik – operator pojazdów i maszyn rolniczych (MPMR)
          2. Kucharz (KU)
          1. Partner projektu – Project Hub Sp. z o.o. ul. Cienista3, 60-587 Poznań

           

          1. Projekt skierowany jest do grupy docelowej z województwa podlaskiego – 136 uczniów/uczennic (59K, 77M) uczących się w szkołach prowadzących w Mońkach w województwie podlaskim kształcenie zawodowe na kierunku:
          • Technik żywienia (TŻ): 20 UCZ (15K, 5M)
          • Technik pojazdów samochodowych (TPS): 20 UCZ (1K, 19M)
          • Technik hotelarstwa (TH): 25 UCZ (20K, 5M)
          • Technik handlowiec (THAN): 25 UCZ (12K, 13M)
          • Technik architektury i krajobrazu (TAK): 8 UCZ (5K, 3M)
          • Technik mechanizacji rolnictwa i agrotroniki (TMRA): 20 UCZ (1K, 19M)
          • Szkoła branżowa I Stopnia: Kucharz (KU): 10UCZ (5K, 5M)
          • Szkoła Branżowa I stopnia: Mechanik – operator pojazdów i maszyn rolniczych (MPMR): 8 UCZ (8M)
          1. Główne rezultaty projektu:
          • 136 uczniów/uczennic szkół i placówek kształcenia zawodowego uczestniczących w stażach uczniowskich
          • 21.760 godzin zrealizowanych stażu uczniowskiego
          • Minimum 123 uczniów/uczennic którzy nabyli kwalifikacje po opuszczeniu programu
          • 5 uczniów/uczennic o specjalnych potrzebach rozwojowych i edukacyjnych objętych wsparciem w projekcie
          • 30 uczniów/uczennic pochodzących z obszarów wiejskich objętych wsparciem w projekcie.
          1. Projekt, w tym cel główny przyczyni się do osiągnięcia celów zawartych w programie FEDP 2021-2027 w szczególności celu szczegółowego „f”: „Wspieranie równego dostępu do dobrej jakości, włączającego kształcenia i szkolenia (…)”. Projekt dąży do podniesienia i zapewnienia dobrej jakości kształcenia zawodowego w SZK. Stworzy lepsze możliwości kształcenia praktycznego w postaci staży zorganizowanych zgodnie z oczekiwaniami rynku pracy. Dzięki udziałowi w projekcie minimum 90% ze 136 uczniów/uczennic nabędzie kompetencje zwiększające ich zdolność do zatrudnienia.
          2. Całość prowadzonego w ramach projektu wsparcia jest zgodna z Regulaminem wyboru projektów i załącznikami do niego, a także Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektu z udziałem środków EFS+ w RPO na lata 2021-2027. Cel główny projektu i cały projekt są spójne z EFP 2021-2027, politykami horyzontalnymi (w tym równości szans w tym kobiet i mężczyzn, niedyskryminacji, dostępności osób z niepełnosprawnością, zrównoważonego rozwoju). Projekt jest zgodny z Kartą Praw Podstawowych Unii Europejskiej oraz Konwencją o Prawa Osób Niepełnosprawnych.

           

        • Wróć do listy artykułów